News & Events

New Medicare Cards

When you’re enrolled in Medicare, you’ll get your red, white, and blue Medicare card in the mail. If you're automatically enrolled, you'll get your red, white, and blue Medicare card in the mail 3 months before your 65th birthday or your 25th month of getting disability benefits. Your Medicare card shows that you have Medicare health insurance. It shows whether you have Part A (Hospital Insurance), Part B (Medical Insurance) or both, and it shows the date your coverage starts.

Be sure to carry your card with you when you’re away from home. Let your doctor, hospital, or other health care provider see your card when you need hospital, medical or other health services.

Después de inscribirse en Medicare, recibirá por correo una tarjeta de Medicare roja, blanca y azul. Si la inscripción es automática, recibirá por correo su tarjeta de Medicare roja, blanca y azul, 3 meses antes de que cumpla 65 años o de su 25.º mes de discapacidad. Su tarjeta de Medicare demuestra que usted tiene seguro médico de Medicare. Además, muestra si tiene Parte A (Seguro de Hospital), Parte B (Seguro Médico), o ambos, y también la fecha en que comienza su cobertura.

Lleve su tarjeta con usted cada vez que salga de su casa. Muestre la tarjeta a su médico, hospital u otro proveedor de salud cuando necesita los servicios de salud, médicos u hospitalarios.